Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání

PŘEHLED MODIFIKACÍ > PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ > 2.2 VEDENÍ ŠKOLY AKTIVNĚ VYTVÁŘÍ ZDRAVÉ ŠKOLNÍ KLIMA – PEČUJE O VZTAHY MEZI PEDAGOGY, DĚTMI I VZÁJEMNÉ VZTAHY MEZI PEDAGOGY A DĚTMI A JEJICH RODIČI A O VZÁJEMNOU SPOLUPRÁCI VŠECH AKTÉRŮ.

2.2 Vedení školy aktivně vytváří zdravé školní klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, dětmi i vzájemné vztahy mezi pedagogy a dětmi a jejich rodiči a o vzájemnou spolupráci všech aktérů.


Vedení školy aktivně vytváří pozitivní klima, které podporuje předškolní vzdělávání dětí. Vlastní prostředí školy, čistota a estetická úprava vnitřních prostor i okolí napomáhají pozitivnímu klimatu. Pozitivní školní klima se projevuje v dobrých prosociálních vztazích mezi pedagogy navzájem, mezi pedagogy a dětmi, mezi dětmi navzájem i mezi rodiči a vedením školy a pedagogy. Děti jsou ve škole respektovány a dodržují pravidla, na jejichž formulování mají možnost se podílet. Pedagogové aktivně přispívají k rozvoji školy. Vedení školy vytváří podmínky pro rozvoj pedagogické spolupráce mezi pedagogy s efektivním dopadem na kvalitu předškolního vzdělávání a v průběhu roku také dostatek příležitostí pro aktivní spolupráci pedagogů a rodičů. Nástroje ke sledování a vyhodnocování školního klimatu jsou účinně užívány tak, aby napomáhaly jeho zlepšování.